Main Page
zohoor_sigens_01
- توضیحات
- دسته: zohoor_signs
- بازدید: 1099
In the Name of God, the compassionate, the merciful
Signs of the appearance of emaam Mahdi as
Introduction
Approaching the time of the appearance, the sky and earth exhibit their signs. The earthly signs are different kinds of maskh (Becoming an animal of some humans), ghazf (Slander or throw), and khasf (sinking into the earth), and sky signs are different voices and sounds. And of course, the voice of Satan is heard from the earth. It is very important to find the first clue in the series of events. In the books "Vision of Mahdi (AJ) in Qur’an", "The Time of Liberation=roozegaar-e-rahaaii", "Mahdi (AJ), the expected=Mahdi (AJ) montazar", "The Book of Occultation" – "Kitab Al-Ghaibah (by al-Numani)", "al-Beyat-o-lellaah", "The Time of Appearance=asr-e-zohoor", etc. there are clues by which the series could be listed and common events will be founded. In “Vision of Mahdi (AJ) in Qur’an”, the series of events are presented as follows: 1. Conflict between the children of Fulan; 2. Herald that heralds from the sky; 3. Sound of victory from Damascus; 4. Khasf of Jabiyah (earth-sinking in Jabiyah); 5. Destruction of a part of the Damascus mosques’ right side; 6. Rebellion of a group of Turks; 7. Disordered situation of Rome; 8. Arrival of Turk brothers on an Island (in northern Syria); 9. Residence of Rome in Ramlah (in Palestine). Oh, Jabir, that would be the day in which a lot of conflicts will arise in every eastern land, and Sham is the first land to be destroyed. In that time, there will be conflict among the three flags. A red and white flag, a black and white one, and the flag of Sufyani. The series of events could be classified into three parts. Some events and sayings talk about the series until the Sufyani’s departure, some others until the voice from the sky, and the third part talks about the series of events generally, until the time of appearance.
شناخت دوباره
- توضیحات
- دسته: zohoor_e_mahdi
- بازدید: 1328
Imam Mahdi (as)
is the twelfth Imam
of the Shiites
امام زمان (علیهالسّلام) و ویژگیهای او را، دوباره باید شناخت.
امامت و نقش آن را دیگر باره با دیدی عمیقتر و در گسترهای وسیعتر باید بررسی کرد.
راستی چرا عدم شناخت امام زمان (علیهالسّلام) هم پای شرک و جاهلیت، و تکذیب او هم ردیف کفر و بیایمانی شمرده شده است؟
رسول اکرم (صلیاللّهعلیهوالهوسلّم):«مَن ماتَ وَ هُوَ لایَعرِفُ اِمامَه، ماتَ میتَهً جاهِلیّهً؛
کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است».
رسول اکرم (صلیاللهعلیهوالهوسلم): «مَن کَذّبَ بالمَهدِیّ کَفَرَ؛
رسول اکرم (صلیاللهعلیهوالهوسلم): «مَن کَذّبَ بالمَهدِیّ کَفَرَ؛
کسی که مهدی را تکذیب کند کافر است».
چرا در دعای شریفه میخوانیم:
«... اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجِّتَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی».
چرا در دعای شریفه میخوانیم:
«... اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجِّتَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی».
«خدایا حجّت خویش را به من بشناسان، که اگر حجّت خود را به من نشناسانی، از دینم گمراه خواهم شد».
آیا غیر از این است که جز با شناخت امام، راه هدایت را نمیتوان شناخت و جز با معرفت او، به معرفت دینی نمیتوان دست یافت؟
http://wikifeqh.ir
۱. ↑ . محمدی ریشهری، محمد، میزان الحکمه، ج۱، ص۲۴۷. ۲. ↑ ابن حجر الهیثمی، احمد بن محمد، الفتاوی الحدیثیه، ص۲۷. ۳. ↑ کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۱، ص۳۳۷، ح۵. ۴.
صفحه7 از9